Om brugte computere

Samtlige varer bliver efter grundig gennemgang inddelt i “Stande” som beskriver deres tilstand. Du vil finde denne betegnelse vist ved hvert produkt. Det er vigtigt at pointere, at alle varer uanset “Stand” altid vil være 100% funktionelle med mindre andet er oplyst. Hvis der ved klassificering opstår tvivl, vil produktet altid rykke en klasse ned. Erfaring viser at køberne oftest er positivt overrasket over varens stand, og husk – du har altid 30 dages betalt returret.

Ny Vare Ny og ubrugt vare.

Stand A Flot stand og kun få kosmetisk brugsspor. Min. 75% batterikapacitet. Kan have mindre spor efter fjernelse af firmalogo.

Stand B Fremstår generelt i god stand. Ofte tydelige brugsspor såsom ridser og/eller måske én mindre, ubetydelig revne i kabinet. Kan have ridser på skærm – må ikke være forstyrrende når skærmen er tændt. Min. 50% batterikapacitet, men oftest væsentligt bedre. Stand B giver oftest mest værdi for pengene.

Stand C Er i mindre god stand. Her må man forvente tydelige ridser, skrammer, større trykmærker på skærm, eller i enkelte tilfælde manglende plastik. Min. 20% batterikapacitet, men oftest væsentligt bedre. Stand C er perfekt, hvis du ikke går op i det kosmetisk, men blot ønsker en 100% funktionel PC.

Uanset varens “Stand” har du altid 2 års garanti (batteriet 1 år), 30 dages betalt returret samt 1 måneds ubegrænset fjernsupport.

Batterilevetiden på en bærbar computer kan være svær at kategorisere da det afhænger af, hvad maskinen arbejder med samt, hvordan man tester batteriet. Batterier er og bliver en brugsgenstand med begrænset levetid. Et nyt batteri holder typisk der svarer til 300 cyklusser (fra opladt til fladt).

Alle produktbilleder viser produkterne som værende nye, og de vil ofte illustrere produktet med engelsk tastaturlayout trods det reelle produkt er med dansk layout. Du kan dog ofte finde videoer af produkterne optaget på Repowers værksteds. Produktet du ser i videoen, viser sjældent netop den model du modtager, men den er nøje udvalgt til at afspejle den generelle stand af det enkelte produkt. Eksempel: Hvis 15 stk. af en specifik model er på lager i “Stand A”, så vil videoen vise den som internt vurderes til at afspejle deres generelle kosmetiske tilstand bedst. Det vil altså sige, at der af de 15 stk. kan være modeller som er i marginalt bedre eller dårligere stand, men fortsat indenfor hvad “Stand A” kategorien tillader.

Du kan altid se den præcise “Stand beskrivelse” samt specifikationer nedenfor hvert produkt.

Det meste Repower sælger, er mellem 2 og 6 år, men du finder alligevel ofte næsten helt nye produkter, eksempelvis demovarer som typisk kun har været brugt til fremvisning. Har du spørgsmål til et bestemt produkt, så skriv endelig!

Produkterne har som regel tidligere været anvendt i danske eller europæiske virksomheder og organisationer.

Repowers brugte computere bliver købt hos danske eller europæiske leverandører, som specialiserer sig i genbrugt IT. Sidstnævnte betyder, at tastaturernes layout i nogle tilfælde kan være svenske, finske eller norske. Når det er tilfældet, vil tastaturerne oftest blive “re-printet” så de har dansk layout. Hvis de er blevet re-printet, vil det altid være nævnt i den enkelte produktbeskrivelse. Et re-printet tastatur er blevet overfladebehandlet og fremstår flot – dog med en smule “glans”, som aftager efterhånden som tastaturet bliver brugt. Enkelte modeller med udenlandsk tastaturlayout (f.eks. svensk) kan ikke re-printes og vil i stedet få slidstærke “key-stickers” på tre taster, æ,ø og å. Hvis der er er anvendt key-stickers, vil det naturligvis fremgå af produktbeskrivelsen.

Størstedelen af genbrugte bærbare på det danske marked sælges med re-printet tastaturer (eller key-stickers), men et originalt dansk layout, uden slid, er at foretrække.

Alle maskiner leveres med Dansk som hovedsprog, og såfremt du ønsker engelsk eller andet sprog er det muligt, men vigtigt, at du kontakter Repower forinden køb.

Alle brugte computere er som standard gjort “klar til brug” og indeholder kun lige netop det de skal – ingen “bloatware”, reklameprogrammer eller anden ubrugelig software som man finder på nye computere. Du modtager en fuldstændig ren og optimeret bærbar computer – lige til at tage i brug.

Når du tænder computeren, skal du blot acceptere Microsofts betingelser, oprette et brugernavn og eventuelt tilslutte computeren dit trådløse netværk.

Følgende er installeret på alle maskiner:

Alle drivere, så computeren er fuldt funktionsdygtig
Windows opdateringer (frem til datoen de blev klargjort)
Windows Defender antivirus (integreret i Windows 10)

Husk BACKUP inden du vælger at Nulstille din computer

Hvis du ønsker at Nulstille din computer til “fabriksindstillinger” / samme tilstand som da du modtog maskinen kan du følge nedenstående procedure. Du behøver ingen DVD’er eller andre medier da Windows 10 allerede har alt, hvad computeren skal bruge.

Med Nulstilling kan du vælge, om du vil beholde* dine filer eller fjerne dem, og derefter geninstallere Windows.

Du starter ved at gå til Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Nulstil denne pc > Introduktion og vælge en indstilling.

Windows beholder under alle omstændigheder computerens nødvendige drivere samt Windows 10 aktiveringen.

Bemærk, Windows 10 beholder kun dine brugerfiler. Programmer bliver slettet, og mails mm. kan gå tabt.

Betaling, forsendelse og levering

Ja, når produktet bliver afsendt modtager du en mail fra Repower, som lader dig vide, at ordren er “Gennemført” og at pakken bliver overdraget til det valgte fragtfirma. Senere samme dag, når fragtfirma registrerer pakken, vil du modtage pakkenummer og sporingslink pr. mail og sms.

Alle varer med status “på lager” er klar til at blive sendt eller afhentet indenfor 1-3 hverdage.

Hvis du har valgt “afhentning”, bedes du afvente mail som fortæller at varen er “klar til afhentning”.

Ved bestilling modtager du en bestillingsbekræftelse pr. mail og yderligere en mail med forsendelsesnummer når produktet er afsendt.

Hvis du har fortrudt dit køb og produktet endnu ikke er afsendt (dvs. du har ikke modtaget et forsendelsesnummer), så er det vigtigt at du hurtigst muligt sender en mail til info@repower.dk, hvor du oplyser ordrenummer samt, at du ønsker at annullere købet. Efterfølgende vil du modtage en annullering af ordre pr. mail, og pengene vil aldrig blive trukket på din konto.

Har du fortrudt, og er produktet allerede afsendt, så kan du læse om den korrekte procedure under “Handelsbetingelser

Modtager du en pakke der har tegn på skader under transport, er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold. Du kan også insistere på at åbne pakken mens fragtfirmaet venter. Har indholdet taget skade, så skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets ved hvad der skal gøres, og kan vejlede dig.

Hvis du ikke opdager skaden ved modtagelse, kan du alligevel anmode om erstatningssag. Du skal dog sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet med det samme fejlen opdages og helst indenfor 7 dage.

Pengene bliver hævet på din konto den dag produktet bliver afsendt og du samtidig modtager faktura samt forsendelsesnummer pr. mail.

I webshoppen kan du betale med VISA, MasterCard & MobilePay

Handelsbetingelser

MiTSUPPORT & REPOWER
Resdal Bakke 8
8600 Silkeborg
cvr: 33427247

Betaling

MiTSUPPORT & REPOWER modtager online betalinger med Visa, MasterCard & MobilePay.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

MiTSUPPORT & REPOWER benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

REPOWER’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.

Fortrydelsesret

Der gives til forbrugere 30 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 30 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Eventuelle returneringsomkostninger dækkes af MiTSUPPORT & REPOWER indenfor rimeligt omfang.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail retur@repower.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. Det er op til MiTSUPPORT & REPOWER at vurdere varens stand.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
MiTSUPPORT & REPOWER
Resdal Bakke 8
8600 Silkeborg
Att: Retur

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
B2B-handel har samme gældende regler som privathandel

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl materiale og fabrikation.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til MiTSUPPORT & REPOWER i rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Her anses to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til MiTSUPPORT & REPOWER i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

MiTSUPPORT & REPOWER dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

MiTSUPPORT & REPOWER
Resdal Bakke 8
8600 Silkeborg

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 2-3 hverdage.

MiTSUPPORT & REPOWER afsender varer med følgende: Afhentning, GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, PostNord – Privat, PostNord – Erhverv, PostNord – Valgfrit udleveringssted

Fragten er altid gratis

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger.

For at du kan indgå aftale med MiTSUPPORT & REPOWER, har vi brug for følgende oplysninger:

. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos MiTSUPPORT & REPOWER og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for MiTSUPPORT & REPOWER har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.repower.dk er: Jakob Hauberg Søndergaard

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@repower.dk

Cookies

På www.repower.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte MiTSUPPORT & REPOWER på +45 51 93 98 90 eller info@repower.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@repower.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.05.2018

Fortrydelsesformularen kan hentes her.